טיפים להתארגנות וניהול זמן

יש לכם מתאמנים מבוגרים המתקשים בהתארגנות?

אתם עצמכם מתקשים בניהול זמן?

ריכזתי עבורכם טיפים המבוססים על מחקרים, על נסיונם של מתאמנים שלי ושל עוד אנשים טובים שהסכימו לשתף:

1. שימוש ביומן בטלפון עם הגדרת מחדל של תזכורת יום קודם, ועוד תזכורת אחת המתאימה לכם. אם אתם משתמשים ביומן משרדי, דאגו שיהיה ארוך טווח ואת התזכורות הוסיפו לטלפון הנייד.

2. תכנון שבועי בשעה קבועה בשבוע. השעה הקבועה תייצר הרגל שלא יגזול משמעת עצמית.

קיימות אפליקציות כמו to do list או do it tomorro המסייעות לתכנון.

רעיונות לתכנון שבועי יעיל:

א. את המשימות השבועיות כדאי לשבץ ביומן בעזרת טבלת דחוף חשוב, אותה ניתן למצוא ברשת. את המשימות שהן גם דחופות וגם חשובות משבצים ראשונות, אחריהן את הדחופות שאינן חשובות, החשובות שאינן דחופות ואילו שאינן דחופות ואינן חשובות בהתאמה.

ב. משימה מורכבת כדאי לתכנן מהסוף להתחלה ב reverse engineering ואת אבני הדרך להכניס לתכנון השבועי.

ג. משימה גדולה כדאי לפרק לתת משימות ורק אותן לשבץ בתכנון.

ד. משימות שמרגשות אתכם רצוי לשבץ בשעות פחות יעילות, ואילו דוקא משימות משעממות בשעות שאתם מרגישים שאתם מלאי אנרגיה.

ה. להכניס מראש ליומן הנאות וחוויות חיוביות (דאגו שיהיו לכם לפחות פי 3 חוויות טובות על שליליות, אם חשוב לכם להצליח).

ו. אם יש לכם הפרעת קשב, קחו בחשבון שהערכת הזמן שלכם עשוייה להיות לקויה. לכן רווחו את הזמנים והוסיפו זמן להגעה ולהתארגנות.

ז. להוסיף לתכנון זמן למשימות בלתי צפויות, הן חלק מהחיים.

אנשים המתקשים בניהול זמן והתארגנות נוטים לא לעמוד בתכנון למרות הכוונות הטובות.

רעיונות שיעזרו לכם לעמוד בתכנון השבועי:

א. דד ליין מייצר תחושת דחיפות ומשחרר אדרנלין. נמאס לכם מלילות לבנים לפני תאריך סיום? הציבו דד ליין מלאכותי עם מחוייבות אמיתית למשימות חשובות, לפני הדד ליין האמיתי.

לדוגמא: חלקו את חומר הלימוד לבחינה ביניכם לבין חבר וקבעו פגישה כשבוע לפני הבחינה כד ללמד אחד את השני. אולי לא תסיימו את החלק שהבטחתם אבל יש סיכוי שתשלימו חלק ניכר ממנו. דוגמה נוספת היא להזמין בילוי בסופש עם בן/ בת הזוג (רצוי אפילו להזמין כרטיסים שעלו לכם כסף) אליו תצאו בתנאי שתסיימו 80% מהחומר.

ב. תנו לעצמכם צ׳ופר בסוף ביצוע משימה. לא, זה לא טפשי, צ׳ופר מגיע למי שמתגבר על קושי אמיתי. אני עצמי קובעת להיפגש בשבתות עם חברים לקפה, מה שמניע אותי לקום בבוקר ולצעוד.

ג. התבוננו בתכנון היומי בתחילת כל יום בשעה קבועה בתחילת היום. אחרת, התכנון יישאר רק בטלפון.

ד. בידקו מה זמן הריכוז האפשרי לכם ותכננו בהתאם הפסקות של אוכל, נשנושים בריאים, או ספורט- לא ארוך מדי ולא אתגרי באמצע היום.

ה. יש לכם משימה להוסיף במהלך היום, בצעו פעולה פיזית מיידית עד שתמצאו זמן להוסיף אותה ליומן.

ז. שתפו עוד אנשים במשימות שלקחתם על עצמכם, בעיקר בדברים שקשה לכם להתמיד בהם. בקשו מהם לנדנד לכם ולשאול אם יש התקדמות. תחושת אי נעימות מהודאה שלא, היא סוג של דד ליין.

ח. אם אתם משתמשים בתזכורות, פנקסים בכל מיני פינות בבית / דפי ממו הצמידו אותם לטלפון הנייד.

ט. בחנו את ההרגלים שלכם ובידקו מה מהם לא משרת את המטרה שלכם. אל תהססו לשנות אפילו הרגל אחד קטן, לעיתים התוצאה יכולה להיות משמעותית.

י. עזרו לאחרים להתנהל טוב יותר בזמנים, ותגלו שעצם ההתעסקות בזה עוזרת גם לכם להיות מאורגנים ויעילים יותר.

קשיי התארגנות אינם מעידים על עצלנות או חוסר רצון. מחקרים מעידים שתסכול וכעס על עצמכם, פוגע עוד יותר ביכולת להתארגן. לכן כל כך חשוב לקבל את עצמכם עם הקושי ולסלוח על הטעויות והנזקים שנגזרים מכך. הקבלה העצמית מורידה את המתח ומשפרת את היכולת לצמצם חלק מקשיי התארגנות.

מעבר לכל הרעיונות והטיפים, הרעיון הוא לא לארגן את הזמן. אלא להבין, באמת להבין , שהזמן עובר ללא קשר למה שאנחנו עושים וכדי להשיג תוצאה, אנחנו צריכים לנהל את עצמנו במסגרת הזמן.

תודה לכל מי שעזר ותרם לכתיבת המאמר😍

Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square

ציפי קוברינסקי - פתרונות אסטרטגיים להפרעת קשב / טל׳: 0545-333180 /zipi.kobrinski@gmail.com