מחדר הסופרוויזן

"היום שברתי שיא... הצלחתי להבריח לקוחה בעשר דקות..." סיפרה לי נועה, מאמנת להפרעת קשב. "פנתה אלי אמא לילדה בת 12, עם קשיי התנהגות בבית הספר ובבית. הצעתי לה שאפגוש אותה ואת בן זוגה כדי לשמוע את הפרטים ולהבין באיזו דרך ניתן לעזור לבתה. היא סיפרה לי שהיא גרושה ושאלה אם הגרוש שלה חייב להיות נוכח בפגישה. עניתי שנוכחותו מאד חשובה והיא ניתקה את השיחה." הבנתי מנועה שזו לא הפעם הראשונה שבה היא "מבריחה" לקוחות.

בפגישה אחרת סיפרה שהיא מרגישה שהורי הילדים לא מכבדים את זמנה. הם מנהלים אתה שיחות ארוכות בטלפון, עליהם היא לא גובה תשלום.

אביב היה מתוסכל כשלא הצליח לגרום לאביו של הילד אותו הוא מאמן, להבין את קשיי בנו. "שעתיים ישבתי אתו כדי שיבין מהי הפרעת קשב, וכלום לא עזר. הסברתי לו שלילד אין סיכוי להצליח בלי טיפול תרופתי והוא התנגד בכל תוקף!"

שרי ביקשה להפסיק תהליך אימון לאחר שהילדה איימה להתאבד והפנתה את ההורים לפסיכיאטר. ההורים לחצו עליה להמשיך לאמן את הילדה, תוך שהם מבטיחים לה שהם מסירים מעליה את האחריות לשלומה של הילדה. "את הראשונה שהצליחה לעזור לנו!"

מירה חוותה הצלחה מדהימה כשמתאמנת שלה מצאה זוגיות והתקשתה להתמודד עם מתאמן חדש שלא התמיד בחיפוש עבודה. "איך זה שהוא לא משקיע מאמצים, הרי זו המטרה שלו?"

דילמות והתלבטויות אילו עלו בשיחות ההדרכה (סופרוויזן) שקיימתי לאחרונה . חלק מהמאמנים נפגשו איתי מספר פעמים, ואחרים הסתפקו בפגישה בודדת. שיחות ההדרכה עסקו בנושאים כמו מיקוד והגדרת מטרות לשיחות אימון, שיווק עצמי, גבולות האימון לעומת טיפול ואתיקה מקצועית. המאמנים דיווחו שהרגישו ששיכללו את מיומנויות האימון שלהם והיו ממוקדים יותר. יותר מכל, הם הודו לי על שעזרתי להם לשמור על כללי האתיקה כדי להגן על עצמם.

Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square

ציפי קוברינסקי - פתרונות אסטרטגיים להפרעת קשב / טל׳: 0545-333180 /zipi.kobrinski@gmail.com