ילדים ובני נוער עם הפרעת קשב

הורים לילדים עם הפרעת קשב חשים שמטילים עליהם את האשמה והאחריות לקשיים.
אבל הקשיים אינם תוצאה של הורות לא טובה!
אימון קוגניטיבי התנהגותי והדרכת הורים מעניק להורים כלים מותאמים להפרעת הקשב המאפשרים לילדים לחזק את הביטחון העצמי, המוטיבציה ללמידה והאחריות ומשפר את איכות המשפחה כולה! 

אימון אישי להורים לילדים צעירים עם הפרעת קשב
אימון הורים להורים לילדים עם הפרעת קשב כולל העמקת ידע בנושא הפרעת הקשב, מודעות לדרכים יעילות לשיפור התיפקודים הניהוליים של הילדים והוויסות הרגשי שלהם. אימון ההורים מלווה באימון קוגניטיבי התנהגותי לילדים.

 

מטרת האימון להורים היא לייצר הרגלי תגובה יעילים לשיפור הביטחון העצמי והמוטיבציה של הילדים, יצירת סדר יום להתארגנות יעילה ורתימת הצוות החינוכי לשיתוף פעולה.
כאשר השינוי מלווה שיתוף פעולה מלא בין ההורים לצוות החינוכי ואם הילד מרגיש שותף לה, הילד מתקדם ביחס לעצמו בצעדים גדלים והולכים.

 

אימון משפחתי בגישה מערכתית לילדים עם הפרעת קשב בגיל ההתבגרות
הפרעת הקשב בגיל ההתבגרות מאופיינת בקונפליקטים אינסופיים ובחוסר אחריות ומוטיבציה ללימודים. לעיתים הילדים מסרבים לקבל עזרה בלימודים וטיפול תרופתי.
בתקופה זו, המתבגרים חרדים לדימוי החברתי שלהם וכועסים כשמתייגים אותם כבעלי הפרעת קשב. הכעס גדל כאשר הם מרגישים "הילד הבעייתי" במשפחה.

תיפקודים ניהוליים (executive functions)
המושג תיפקודים ניהוליים כולל: גמישות מחשבתית המשפיעה על פתרון בעיות וקבלת החלטות, זיכרון עבודה המשפיע על למידה מניסיון ובקרה עצמית, התארגנות, שליטה עצמית וקשב לאורך זמן.

 

וויסות רגשי
אחד המאפיינים של הפרעת הקשב הוא הקושי לווסת רגשות והנטייה להעצים כל סיטואציה באופן לא מידתי.

 

לקויות למידה
אחת מהתחלואות הנלוות הנפוצות בקרב בעלי הפרעת קשב וריכוז היא לקות הלמידה.
לקות למידה היא קושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, על רקע נוירולוגי.
בעוד שאבחון הפרעת קשב הוא רפואי ונעשה על ידי נוירולוג, פסיכיאטר או רופא התפתחותי הרי שאבחון לקות למידה נעשה על ידי מאבחן דידקטי (אבחון דידקטי), או על ידי מאבחן דידקטי בשילוב עם פסיכולוג (אבחון פסיכודידקטי).

מטרות האימון המשפחתי בגישה מערכתית:

  • לגרום לילדים  לקחת אחריות ולשפר מוטיבציה ללמידה

  • למזער את הפגיעה בדימוי העצמי בשל הפרעת הקשב

  • לשפר את המיומנויות החברתיות של הילדים

  • לעזור לילדים לווסת את הרגשות

  • לשפר את האווירה והתקשורת הבינאישית במשפחה

 

מה כולל התהליך?

תהליך האימון הינו אינדיווידואלי, ממוקד ומותאם לקשיים הספציפיים של הילד והמשפחה.
 

  • פגישת ההיכרות היא עם ההורים וביחד אנו מחליטים אם להמשיך במתכונת של אימון אישי להורים או אימון משפחתי.

  • אימון אישי להורים נמשך כ - 12 מפגשים בהם תקבלו כלים המתאימים לתפיסת העולם החינוכית שלכם בהתאמה למאפיינים המיוחדים עם הפרעת הקשב.

  • אימון משפחתי בגישה מערכתית נמשך כ – 15 מפגשים, ביניהם מפגשים עם ההורים בנפרד ומפגשים משותפים על ההורים והילד על פי הצורך. במפגשים תקבלו כלים להורים ולילדים המתאימים להפרעת הקשב ולתפיסה החינוכית שלכם באופן שיגדל שיתוף הפעולה בינכם לילדים. במפגשים עם הילדים הם יקבלתי כלים קוגניטיבים התנהגותיים.  

  • התהליך מסתיים כאשר המטרה שההורים הציבו בתחילת התהליך הושגה והמטרה של הילד הושגה. באפשרותכם להאריך את התהליך להשגת מטרות נוספות.

מזה עשר שנים אני מלווה הורים לילדים עם הפרעת קשב לפעול בדרך האפקטיבית ביותר. אני יכולה לעזור גם לכם להיפטר מרגשות האשמה!

מחכה לשיחה ממך בטלפון 0545-333180 או להודעה בדוא"ל  zipi.kobrinski@gmail.com    

 

 

ציפי קוברינסקי - פתרונות אסטרטגיים להפרעת קשב / טל׳: 0545-333180 /zipi.kobrinski@gmail.com